ponedjeljak, 30. rujna 2013.

BLAGDAN Sv. MIHAELA i proslava 160. godišnjice blagoslova crkve

Mještani Seone svečano su u nedjelju 29. rujna, proslavili blagdan sv. Mihaela svoga nebeskog zaštitnika, te 160. godišnjicu blagoslova crkve. Svečano misno slavlje, pred vjernicima koji su ispunili prostor crkve i crkvenog dvorišta, predvodio je fra. Ilija Vrdoljak i fra. Tomislav Smiljanić.

U svojoj homiliji propovjednik fra. Ilija je rekao: Arkanđeo Mihael, predvodnik je nebeske anđeoske vojske čuvar i branitelj zajedništva. U Ivanovoj Apokalipsi opisuje se njegova borba sa zmajem, kojeg pobjeđuje, prikazujući ga kao ratnika s velikim raširenim krilima kako gazi i ubija zmaja ili sotonu. Boreći se sa sotonom Sv. Mihael bdije nad ljudskim rodom želeći ga osloboditi sotone i grijeha.“ Svoju homiliju završio je riječima:  „Draga braćo i sestre, danas na svečev blagdan posebno zaželimo da nam Sveti Mihael učvrsti temeljne i trajne vrijednosti u izgradnji kulture života.

Ove godine uz blagdan našega zaštitnika proslavili smo i 160. godišnjicu blagoslova crkve. Povodom ove posebne i vrlo značajne godišnjice fra. Ilija je rekao: Prisjetimo se samo svih 160  ljeta kroz koja nas ova kapelica okuplja pod okriljem svoga krova, koliko je to ljudskih priča koje čuva među svojim zidovima, koliko je zaklona i utjehe ta Božja kuća pružila i koliko generacija odgojila. Na kraju je  izrazio želju da bude na raspolaganju još mnogim generacijama.

Euharistijsko slavlje završeno je skladbom „Kraljice mira“ koju je izveo zbor crkve Sv. Mihaela pod vodstvom Marina Golubovića.

Za cjelokupnu organizaciju i uređenje crkve, kao i mnoštvo cvjetnih aranžmana pobrinula se sakristijanka Mirijana Bošnjaković

Ovom svečanom događaju prisustvovali su mnogobrojni vjernici kao i načelnik Općine D. Motičina g. Željko Kovačević.

Po ustaljenom običa­ju, mještani su nekoliko dana prije kirvaja pekli kolače i kuhali tradicionalna jela kako bi potencijalni gosti bili što bolje dočekani, a na opću radost djece, neposredno prije kirvaja stigli su liciteri  i vrtuljak, te se slavlje nastavilo i nakon službenog programa.


1 komentar:

  1. Vrlo lijepi Blog ..
    Čestitam kao prvo svim Seonjanima,koji su ovu 160.godišnjicu
    proslavili u veselju i misnom slavlju.Posebno mi je drago da iz Seone iz moje tzv.koljevke,gdije su korjeni moga dijede i bake,može da vidi cijeli svijet
    ,malu,vrlo ukusnu crkvicu sv.Mihaela zaštitnika Seone.
    Pozdrave svečenicima,koji su ovom prigodom donjeli najviše,da ova velika svečanost potraje još najmanje 1000.god.

    Najviše me veseli vidjeti dijecu i mladež,to ovdije na zapadu a posebno u Francuskoj je nažalost rijetka slika.
    Kada sam na otoku Le Mont-Saint-Michel ( San Mišel ) gdije je pojam i jedno
    od najstarijih svetišta Sv.Mihaela,promatrao "turističke hodočasnike"bio sam razočaran; tolika gužva,toliko "hodočasnika"a na sv.Misi bilo je manje ljudi,nego
    u Seoni.
    Taj nemir za vrijeme sv.mise,mogao sam na prste prebrojiti,koliko je ljudi stvarno prisustvovalo Misi.Sad ovaj ili ona grupica ustaje i ode,drugi dođu i
    ostanu par minuta,tako da se ima osjećaj da sam na prometnici bez semafora.

    Kada sam pokazao Blog Mihaela iz Seone.bio sam više puta upitan,gdije je ta kapelica,gdije se može u miru i pomoliti.To je Seona / Kroatia / Hrvatska.

    A tako,bili su iznenađeni..onda su i oni želili da mene iznenade,jer na San Mišelu ima mala tako kao Seonjanska crkvica "kapelica"gdije se stvarno može u miru moliti.( a meni nije bilo poznato )
    Da ne zaboravim urednika i fotografa ovog Bloga; čestitam..mnogi svijetski profesionalci mogu se sakriti,za meni još nepoznatom mladičem,koji svojim snimcima daje slici život i nije potreban komentar ;slika govori i otkriva
    karakter fotografa,koji iz ljubavi oživljava ono što bi dobri pjesnici trebali da napišu u nekoliko stranica.Samo dalje tako...super.Pozdra .Zvonko

    OdgovoriIzbriši